Trio serków z nerkowców

Bardzo prosty przepis na twarożek z namoczonych nerkowców z książki Kuchnia wegetariańska” Nicoli Graimes. Autorka sugeruje robienie z części masy orzechowej kulek oraz wałeczków. Jak ktoś ma czas to zachęca, ja z braku cierpliwości po prostu wymieszałam dodatki i podałam na krakersach z macy. Kupiłam je przypadkiem w Marks&Spencer, sądząc że są to zwykłe krakersy, okazało się, że to mini-mace (i tak poznałam czym są water-biscuits). Co więcej, takich samych maco-krakersików dopatrzyłam się w książce, więc może to nie był przypadek?

W książce przepis na stronie 23 (rozdział „Na surowo”), ja podaję za google books (Trio of cashew nut cheeses). Z tego co wiem, to jednak nerkowce nie są raw ze względu na sposób obróbki orzecha, ale zdecydowanie nic tutaj się nie gotuje.

Trio serków z nekowców

  • 300 g nerkowców
  • 3 i ¾ szklanki wody
  • ½ łyżeczki soli
  • pieprz
  • 1 ząbek czosnku, rozgnieciony
  • 1 łyżka soku z cytryny
  • szczypta mielonej wędzonej papryki
  • 5 łyżek wyłuskanych pistacji, posiekanych
  • 5 łyżek posiekanych świeżych ziół
  • krakersy do podania

Nerkowce zalać ciepłą wodą (3 szklanki) i odstawić na co najmniej 2 godzin. Następnie nerkowce odcedzić i zmielić w robocie lub blenderze z dodatkiem ¾ szklanki wody. Dodać sól i pieprz.

Masę orzechową podzielić na 3 części.

Do jednej części dodać sok z cytryny, wędzoną paprykę i czosnek, całość dobrze wymieszać. Podawać w małej miseczce.

Z drugiej części serka formować kulki i obtaczać je w pistacjach.

Z trzeciej części uformować wałek i obtoczyć w ziołach.
Podawać z krakersami.

4 porcje

Ilość kalorii podana bez uwzględnienia krakersów.

Trio serków z nerkowców - kalorie

One thought on “Trio serków z nerkowców

  1. Jak zaproszę kiedyś większą ilość gości, to będę wiedziała, co im podać :) Wygląda to bardzo apetycznie

    Odpowiedz

Skomentuj

