Pikantne kofty z raitą jabłkowo-miętową

Na ostatni wpis (ale nie jest to moje ostatnie spotkanie z tą książką) z „Kuchni wegetariańskiej” Nicoli Graimes wybrałam przepis na kotleciki z cukinii, zapiekane pod grillem w piekarniku (w końcu pochodzą z rozdziału „Grill” ;).
Sporo pracy z tym przepisem – kotleciki z cukinii, rata jabłkowa i sos pomidorowy a do tego autorka sugeruje przygotować sezamowe chlebki naan. Trzeba dobrze rozplanować pracę. W kwestii smaku powiem tylko, że to nie do końca mój klimat. Pieczenie pod grillem w piekarniku bardzo zmniejsza ilość używanego oleju, ale i tak zmniejszyłam ilość oliwy dodawanej do sosu. Oczywiście też i chili i nasiona kopru włoskiego były u mnie na cenzurowanym, nie znoszę posmaku syropu przeciwkaszlowego, z jakim kojarzą mi się te nasiona. Brrr…

 

Tym razem przepis podaję za blogiem vegetka.pl .

 

Pikantne kofty

 

  • Kofty:
    • 2 cukinie, starte na grubej tarce, odciśnięte z nadmiaru wody
    • 1 cebula, starta
    • 480 g ugotowanej ciecierzycy
    • 2 łyżeczki mielonego kminu
    • 2 łyżeczki mielonych ziaren kolendry
    • 1 czerwona posiekana chili (opcjonalnie
    • sól i pieprz
    • oliwa
  • Sos imbirowo-pomidorowy
    • 1 cebula, posiekana
    • 2 ząbki czosnku, zmiażdżone
    • 5 cm kawałek imbiru, obrany, starty
    • 1 łyżeczka oliwy
    • 1 łyżeczka nasion kopru włoskiego
    • 1 łyżeczka suszonych płatków chili
    • 250 ml passaty pomidorowej
    • 100 ml bulionu warzywnego
    • 2 łyżeczki soku z cytryny
    • ½ łyżeczki soli
  • Raita jabłkowo-miętowa
    • 1 jabłko, starte na grubej tarce
    • 3 czubate Łyżki posiekanych liści mięty
    • 2 łyżeczki soku z cytryny
    • 100 ml jogurtu naturalnego roślinnego (np. Joya)

 

W robocie kuchennym zacząć przygotowywać sos pomidorowy – zmiksować cebulę, czosnek i imbir. Rozgrzać olej na patelni i smażyć około 6 minut. Dodać płatki chili, nasiona fenkułu. Smażyć 1 minutę, dodać pomidory i bulion, doprowadzić do wrzenia, zmniejszyć ogień i gotować około 10 minut. Doprawić sokiem z cytryny, solą i pieprzem.
Gdy sos będzie się gotował wszystkie składniki koft poza oliwą zmiksować w robocie kuchennym, aż do uzyskania ziarnistej konsystencji. Uformować z niej 12 kulek. Odstawić na 30 minut do lodówki.
Kofty posmarować oliwą, grillować na ruszcie wyłożonym folią aluminiową 6-8 minut, do zarumienienia.
Na koniec przygotować raitę – wymieszać wszystkie składniki i odstawić.
4 porcje

Kaloryczność obliczona bez uwzględnienia pieczywa.

Pikantne kofty - kaloryczność

4 thoughts on “Pikantne kofty z raitą jabłkowo-miętową

  1. A kofty nie są przypadkiem indyjskie? U mnie w książce „Kuchnia indyjska” jest przepis na koftę. Kocham te aromatyczne kuleczki. Robię je zawsze z tofu w sosie pomidorowym, z warzyw jeszcze mi się nie zdarzyły. Dodatek ciecierzycy bardziej kojarzy mi się z falafelem :) Raita i sos zwalają z nóg! Nigdy nie jadłam czegoś takiego.

    Odpowiedz
  2. Ale to było pyszne!! Najbardziej bałam sie tego kopru włoskiego, dorzuciłam go na końcu nie będąc pewna czy dobrze zrobiłam. Okazał się być genialnym odkryciem! Będe go częściej stosować w kuchni od dzisiaj! Dzięki za przepis! :)

    Odpowiedz

Skomentuj

