Bigos

Zerkam na listę przepisów do opublikowania i wiem, że muszę pilnie sprawdzić prognozę pogody. Nikt nie będzie jadł tradycyjnego zimowego bigosu w środku lata. Ja też tego nie robię. Zdjęcie zrobiłam w grudniu zeszłego roku. Ale może pochmurne niebo zapowiadane na kilka najbliższych dni mnie usprawiedliwi z tej propozycji zupełnie nie w sezonie. Jakby nie było to bardzo smaczny bigos. Idealny do zjedzenia na urlopie w zimnym, deszczowym lesie.

Przepis pochodzi z książki „Przemytnicy na wakacjach” (s. 221), i jak się można domyślić to propozycja polska, ale jest także dostępny w Internecie (blog Magic kitchen with Asia). Na zdjęciu dostojnie pozuje magazyn SMAK. Nie będzie to zaskoczeniem, zredukowałam ilość oliwy z ⅓ szklanki do 1 łyżki. To i tak bardzo dużo i absolutnie nie kwalifikuje się, jako danie niskotłuszczowe, nie mieliłam też jałowca, wolę wyciągać ziarna z bigosu ;).

Bigos

  • 1 Łyżka delikatnej w smaku oliwy
  • 1 cebula, pokrojona w drobną kostkę
  • ½ główki świeżej kapusty, poszatkowanej
  • 700 g kiszonej kapusty
  • 6 suszonych śliwek, pokrojonych
  • 4 ziarenka jałowca
  • 5 ziarenek pieprzu
  • 1 liść laurowy
  • ½ łyżeczki przyprawy 5 smaków
  • 200 g koncentratu pomidorowego
  • 200 g twardego tofu, pokrojonego w kostkę
  • sól i pieprz

Rozgrzać w garnku ½ łyżki oliwy, dodać cebulę i smażyć około 5 minut. Dodać kapustę i kapustę kiszoną, śliwki i przyprawy. Dobrze wymieszać i dusić pod przykryciem 45 minut, co jakiś czas mieszając.

Na pozostałej oliwie usmażyć kostki tofu na złoto i odstawić.

Do bigosu dodać koncentrat pomidorowy i tofu, dobrze wymieszać i gotować kolejne 20 minut. Doprawić solą i pieprzem.

8 porcji

Bigos - kaloryczność

4 thoughts on “Bigos

  1. Ja ostatnio też mam ochotę na bigos, zwłaszcza że okropnie leje od kilku dni i ogółem jest nieprzyjemnie. Robię podobny, tylko z samej kiszonej kapuchy i bez przyprawy 5 smaków. Dobrze pasuje?

    Odpowiedz

Skomentuj

