Burger „niech sczeźnie hamburger”

Ten burger zdecydowanie wygrywa dzięki swojej złowieszczej nazwie! O ile miałam pewne zastrzeżenia, co do tłumaczenia książki „Warzywny rock and roll” to w tym przypadku jest to strzał w dziesiątkę – nazwa jest zabawna, wpadająca w pamięć i jeszcze dobitniej niż oryginał (Make-a-Hamburger-Jealous Burger, przepis jak najbardziej dostępny w Internecie na stronie the Baltimore Sun) podkreślająca słabość „tradycyjnego” burgera. Zamieszczony w książce przepis (s. 97) jest autorstwa Johna Gottfrieda, wówczas pracującego w Gourmet Garage w Nowym Jorku (nowojorskie delikatesy).

Przepis jest bardzo prosty, wszystkie składniki są bez trudu dostępne w każdym sklepie (absolutnie każdym) a efekt bardzo smaczny. Nawet jeżeli jesteście zmęczeniu burgerową gorączką tym warto dać szansę właśnie ze względu na prostotę, zresztą to nawet nie jest burger (czytaj: uformowany dysk z mielonej masy), w tym przypadku bułka wypełniona jest całymi kapeluszami pieczarek. Niestety, ja niedokładnie przeczytałam przepis i pokroiłam nie tylko nogi, ale też i kapelusze pieczarek, ale nie sądzę żeby w jakikolwiek sposób zakłóciło to mój odbiór tego dania. Na pewno dodałam sobie pracy, no i zmniejszyłam ilość oliwy do smażenia grzybów – ¼ szklanki to chyba na 10 kg pieczarek.

Burger niech sczeźnie hamburger

  • 4 bułki
  • 2 łyżeczki oliwy
  • ¾ kg pieczarek
  • 1 Łyżka świeżego tymianku lub ½ Łyżki suszonego
  • 1 ząbek czosnku, posiekany
  • 1 łyżeczka soku z cytryny
  • sól
  • pieprz
  • 4 liście sałaty

Pieczarki umyć, nóżki odciąć i posiekać.

Na patelni rozgrzać 1 łyżeczkę oliwy, smażyć kapelusze pod przykryciem przez 5 minut, co jakiś czas przekręcając grzyby na drugą stronę. Dodać posiekane nóżki, tymianek i czosnek, smażyć bez przykrycia 2 minuty. Dodać sok z cytryny, sól i pieprz.

W czasie gdy grzyby się smażą przygotować bułki. Przekrojone na pół bułki wydrążyć z miąższu i wysmarować wewnątrz oliwą. Piec je na rozgrzanym ruszcie lub w piekarniku aż lekko się przyrumienią.

Bułki wypełnić farszem grzybowym, nakryć liściem sałaty i drugą połową bułki.

4 porcje

Burger niech sczeźnie hamburger - kaloryczność

5 thoughts on “Burger „niech sczeźnie hamburger”

  1. Robię takie od dawna na śniadanie, tylko zamiast pieczarek daję boczniaki i dopycham bułę pomidorową salsą czy co tam akurat mam. Proste, a dobre :)

    Odpowiedz
    • Ja jestem wrogiem boczniaka (nie wiem dlaczego bo lubię pieczarki i leśne grzyby) ale patent z pomidorową salsą muszę wypróbować bo już słyszałam podobne pomysły z różnych źródeł i wszyscy tak samo twierdzą, że dobre :) Dzięki za inspirację :)

      Odpowiedz

Skomentuj

