Vegan Lunch Box: bajgiel z kremowym serkiem, marchewka z fasolką szparagową

To wyjątkowo prosty zestaw (zestaw numer 5 z rozdziału Quick and Easy, s. 8, „Vegan Lunch Box„). W oryginalnej wersji lunchbox zawiera:

  • mini-bajgle z kremowym serkiem wegańskim
  • marchewka i fasolka szparagowa z estragonowym winegretem
  • czerwone winogrona
  • crackersy w kształcie zwierząt lub ciasteczka w kształcie liter

W moim zestawie prawie udało się wszystko zmieścić. Co prawda użyłam dużego bajgla (z Marks & Spencer, ostatnio z przerażeniem odkryłam, że istnieją bajgle ze smalcem, o mało takiego raz nie kupiłam w Zielonym Jazdowie), zamiast czerwonych kupiłam zielone winogrona a ciasteczek w wymienionych kształtach nie widziałam na oczy (zamiast tego ciasteczka Tutku), ale „duch” lunchboxa został utrzymany. Ponieważ użyłam serka z migdałów (z dodatkiem kiełków), zdecydowałam się dodać napój sojowy (shake waniliowy Joya) dla zwiększenia ilości białka (chociaż nie wiem czy to było konieczne, na pewno smaczne;).Bajgiel z kremowym serkiem

Marchewka i fasolka szparagowa z estragonowym winegretem

Poniżej proporcje dla 1 osoby ale z łatwością można je multiplikować. Nie zaskoczę nikogo, zmniejszyłam ilość oliwy do 1 łyżeczki (co nadal jest sporą ilością ale bez oliwy nie ma winegretu). W książce na stronie 98 (Green Beans and Carrots in a Tarragon Vinaigrette).

  • 3 marchewki baby albo 1 średnia marchewka, pokrojona w zapałkę
  • 1 garść zielonej fasolki szparagowej
  • ½ łyżeczki musztardy Dijon
  • 1 Łyżka soku z cytryny
  • 1 łyżeczka oliwy
  • ½ łyżeczki suszonego estragonu albo 1 łyżeczka świeżego, posiekanego
  • sól i pieprz
Skomentuj

