Wolna Sobota: pudełka, bento, lunchboxy

Wolna Sobota

Na facebooku dostaję dużo pytań na temat pudełek, czy też lunchboxów, w których prezentuję (to oczywiste!) zestawy lunchowe. Na zdjęciu poniżej cała moja kolekcja, ale wiem że w najmniejszym stopniu nie wyczerpuje to tematu lunchboxów a ja w żadnym razie nie jestem ekspertką w tej tematyce (inna historia by była gdyby chodziło o zespoły fauny glebowej).

Pudełka, bento, lunchbox

To moje najładniejsze pudełko-bento – biała błyszcząca powierzchnia ozdobiona grafiką z cebulą, przekrojem korzenia lotosu, ziarnami sezamu i chili (chciałabym aby te produkty kiedyś w tym pudełeczku się znalazło). Wymiary po złożeniu to 14,5 cm x 7,5 cm i 7 cm wysokości. Po rozłożeniu do wykorzystania są dwa pojemniki, górny ze szczelną plastikową pokrywką oraz dolny, który nakrywany jest górnym pojemnikiem, nie jest więc zbyt szczelny. Pudełko przyleciało do mnie jako prezent ślubny z Japonii (Marta! <3). Pomimo całej wspaniałości tego pudełeczka, czasami wydaje mi się, że jest nieco za małe na moje potrzeby.

Białe pudełko bento

Drugie japońskie pudełko (z tego samego prezentu ślubnego, Marta <3 <3 x 1000) z zewnątrz wygląda jak wykonane z ciemnego drewna, z delikatnymi złotymi ozdobami w rogach. To pudełko dla odmiany jest naprawdę duże, w najszerszych miejscach (ma kształt prostokąta z zaokrąglonymi rogami) ma 17 cm na 11 cm przy 7 cm wysokości (może to jakiś bento-standard). Tak samo jak w przypadku białego pojemniczka ten składa się z dwóch części, górna część zamykana jest szczelną pokrywką. Dodatkowo górny pojemnik wyposażony jest we wkładkę separator. Wadą tego pudełka, jak i białego, jest delikatność materiału, z którego pudełka są wykonane. Bardzo łatwo zarysować dno, zdecydowanie nie są one przystosowane do wyjadania z nich widelcem.

Brązowe pudełko bento

Zestaw pojemników w torbie termicznej także japoński zestaw, który także dostałam w prezencie ślubnym (drugi, identyczny dostał mój Mąż, dzięki Dominika!!!), ale ten zestaw został kupiony w Warszawie w Muji. Jest wspaniały (zresztą jak 99% asortymentu w Muji)! Torba termiczna ma wymiary 20 cm x 11 xm (w najszerszym miejscu) x 10 cm. W środku wyposażona jest w kieszonkę idealną do przechowywania sztućców lub saszetek z przyprawami lub sosami. Największy pojemnik jest mini-termosem z metalową obudową, wielkość „użytkowa” tego pojemnika to około 230 ml (średnica ok. 8,5 cm x 5 cm). Dwa mniejsze pojemniki mają pojemność ok. 150 ml (średnica ok. 7,5 cm x 3 cm). Wszystkie pojemniki mają szczelne pokrywki dzięki gumowym uszczelkom. Najważniejszą kwestią jest to, czy pojemnik-termos trzyma temperaturę jedzenia – niestety tak sobie. Stosuję co prawda kilka trików przeczytanych właśnie w „Vegan Lunch Box” jak wlewanie na 10 minut przed zapakowaniem pojemnika do pracy wrzącej wody do termosu (do metalowej obudowy i pojemnika oddzielnie) czy pakowanie gorącego jedzenia, jednak po około 4-6 godzinach jedzenie jest tylko nieco cieplejsze niż temperatura pokojowa.

Pudełko termiczne Muji

To mój największy pojemnik (23 cm x 15 cm x 5,5cm) firmy Lock & Lock (model HLE7500) kupiony w Tk Maxx (nie pamiętam dokładnej ceny, około 25 zł). Łączna pojemność pojemnika to 965 ml, podzielona na 3 kompartmenty o pojemnościach 620 ml, 2000 ml i 145 ml. Wadą jest rozmiar oraz pojemność poszczególnych pojemników.

Pudełko śniadaniowe Lock&Lock

Przepiękny różowy pojemnik (mam jeszcze taki niebieski i razem tworzą zgrany duet idealny na duży lunch) firmy AM/63 kupiony w hipermarkecie E. Leclerc (koszt około 10 zł). Pojemnik o wymiarach 17 cm x 11 cm x 4 cm jest podzielony na dwie równe części. Dla mnie ten pojemnik jest nieco za mały ale większą wadą jest jego zamknięcie – w dolnej części pudełka są klipsy zapinane na pokrywce. Z doświadczenia wiem, że tego typu mechanizmy dość szybko się psują. Natomiast pojemnik jest dość szczelny (ma gumową uszczelkę).

Pudełko śniadaniowe Am/63

Poniżej mój pierwszy „lunchboxowy” pojemnik i niestety, widać po nim najlepiej, że mechanizm zatrzaskowy dość łatwo ulega uszkodzeniu. Sam pojemnik marki Tesco ma wymiary 20 cm x 13,5 x 5 cm (pojemność 1,1 l), w środku ma dwa wyjmowane kompartmenty, z czego jeden podzielony jest na dwie części. Pomimo uszkodzenia pokrywki nadal widzę kilka zastosowań dla tego pojemnika jak na przykład przechowywanie resztek z obiadu, niestety absolutnie nie da się już w nim nic transportować.

Pudełko śniadaniowe Tesco

A Wy z jakich korzystacie pudełek? Ja często wykorzystuję też „zwykłe” pojemniki plastikowe, termiczne kubki oraz mini-słoiczki (kluczowe do transportowania sosów i dressingów).

2 thoughts on “Wolna Sobota: pudełka, bento, lunchboxy

  1. Witaj! Przepiekną masz kolekcję pojemników na lunch! Przemiłe uczucie mieć je wypełnione po brzegi pysznymi daniami wege/wegan. Ja z kolei od niedawna korzystam z „sistema” (hipermarket na „T”), dopiero je testuję, nic się nie wylewa, a jeden ma nawet (ten sałatkowy) mini słoiczek, np. na tahinę. Też jest szczelny. Mam nadzieję, że szybko się nie porysują i nie zmatowieją…Ta Twoje kolekcja jest świetna i apetyczna, w sumie kształty pudełek też są inspiracją do tego co w konkretnym umieszczać…

    Odpowiedz
    • Dzięki :) Nigdy nie myślałam nad tym, że kształt determinuje w jakiś sposósb co znajduje się w środku pudełka ale rzeczywiście chyba podświadomie właśnie tym się kieruję wybierając pudełka :) Oczywiście na co dzień zawsze sosy pakuję do mini-słoiczkach po dżemach (są takie jednoporcje, chyba mieści się w nich jedna łyżka dżemu;) – do tej pory to jedyny niezawodny system zapobiegający przeciekaniu dla mnie. Twoje pudełko mnie bardzo zaciekawiło! Ostatniow Tk Maxxie widziałam też termos z przegródkami, szkoda że tam pojawiają się rzeczy jak meteory i kiedy ma się czas albo gotówkę to już ich nie ma ;)

      Odpowiedz

Skomentuj

