Vegan Lunch Box: Izrael (falafel i hummus)

Prosty i smaczny (i dość oczywisty) zestaw inspirowany popularnymi izraelskimi przekąskami. W oryginalnym zestawie z książki „Vegan Lunch Box around the World” w jego skład wchodzi:

  • mni pita
  • pieczony falafel
  • hummus
  • sałatka z pomidora i ogórka
  • pestki granatu.

Lunchbox izrealeki - hummus i falafel

Trochę uprościłam sałatkę (to po prostu ogórek, pomidor i oliwki, których w oryginale nie ma), falafel kupiłam gotowy w Złotych Tarasach, można tam też kupić pity (co wykorzystałam) i hummus. Ja jednak zdecydowałam się na wersję z burakiem (przepis zamieszczałam na bloxie) a zamiast pestek granatu, których wydobywanie z owocu powoduje, że mieszkanie wygląda jak miejsce zbrodni a ubrania niszczą się na wieki zdecydowałam się na pomarańcze (może nawet z Izraela?) i truskawki (jeszcze był na nie sezon, teraz bym nie ryzykowała). Po wizycie na stoisku z bliskowschodnimi przysmakami można lunchbox przygotować od zera w ciągu 5 minut. Nie będę ukrywała że moje lenistwo jest tak duże, że do buraczanego hummusu używam teraz kupnych gotowanych buraków. Wiadomo, czas jest teraz cenny.

Kaloryczność dość przybliżona, policzona dla ⅓ szklanki zwykłego hummusu, 1 chlebka pita, 2 falafli, 1 pomidora i 1 małego ogórka, 5 oliwek, 1 pomarańczy i 5 truskawek. Gdyby brać uwagę domowy hummus i pieczone falafle tłuszczu byłoby znacznie mniej.

Zestaw izreaelski - kaloryczność

5 thoughts on “Vegan Lunch Box: Izrael (falafel i hummus)

  1. Szkoda, że nie zrobiłaś pieczonego falafla albo przynajmniej żeby był tu na niego przepis. Nie znoszę smażenia w gorącym tłuszczu, więc pieczony byłby dla mnie w sam raz. :) Już dawno o tym myślałam, ale obawiałam się twardego jak kamień kotleta. Chyba, że w pieczonym są inne proporcje lub jakiś dodatkowy składnik?

    Odpowiedz

Skomentuj

