Vegan Lunch Box: Japonia (nuggetsy z ryżem i marchewką)

Oczywiście w książce poświęconej lunchboxom nie mogło zabraknąć przepisów z Japonii. Kilka przykładowych menu znalazło się w „Vegan Lunch Box” ale w „Vegan Lunchbox around the World” został im poświęcony oddzielny rozdział a na dodatek w rozdziale poświęconym przybraniom w przystępny sposób opisano jako wykonać piękne jadalne ozdoby, niestety ja nawet nie podjęłam próby przygotowania rozetek z rzodkiewki i zjadłam rzodkiewki w całości.

Vegan lunch box Japonia

Zdecydowałam się na przygotowanie japońskiego bento numer 2 – onigiri bento (s. 45). W oryginalnym menu znalazły się:

  • onigiri czyli ryżowe kulki
  • wegańskie nuggetsy
  • stir-fry z glonów arame i marchewki z imbirem
  • rozetki z rzodkiewek
  • króliczki z jabłka.

Onigiri to kulki z kleistego ryżu (niezaprawianego) z ozdobami z glonów nori, ja jednak pozostałam na ugotowaniu ryżu. Rzodkiewki i jabłko pozostawiłam w całości a od siebie dodałam marynowany imbir i sos sojowy, natomiast glony z marchewką zamieniłam na smażoną marchewkę z sezamem z przepisu z magazynu goop Gwyneth Paltrow (kto by pomyślał). „Nuggetsy” to panierowane, ugotowane kotlety z tekstury sojowej – po przygotowaniu kotletów sojowych zgodnie z instrukcją na opakowaniu moczę je najpierw w mieszaninie skrobi kukurydzianej i wody (2 łyżki skrobi na ½ szklankę wody) a następnie obtaczam w bułce tartej i konwencjonalnie smażę na oleju na patelni – niezbyt zdrowo, ale jakie doznanie! Choć z pewnością można je upiec.

Marchewka z czarnym sezamem i imbirem

Nigdy nie spodziewałam się, że zainteresuje mnie przepis firmowany przez Gwyneth Paltrow. Do czasu, aż wypróbowałam pancakesy orkiszowo-gryczane. Od tamtej pory odwiedzam magazyn Internetowy Gwyneth Paltrow i, ku mojemu zaskoczeniu, często znajduję tam interesujące propozycje. Tak jest w przypadku tej smażonej marchewki (oryginalny przepis dostępny na stronie goop). Zmieniłam jedynie nieco ilość oleju i z 2 łyżek oliwy i kilku kropli oleju sezamowego na 1 łyżeczkę oleju sezamowego.

  • 1 łyżeczka oleju sezamowego
  • 2 łyżeczki świeżego startego imbiru
  • 4 duże marchewki, pokrojone w „zapałkę”
  • szczypta soli
  • ¼ szklanki wody
  • 1 łyżeczka sosu sojowego
  • 1 Łyżeczka czarnego sezamu

Na rozgrzanym oleju smażyć przez 30 sekund imbir. Dodać marchewkę i dobrze wymieszać. Dodać sól i wodę.

Zmniejszyć ogień i gotować marchewki około 5 minut, aż staną się miękkie a płyn odparuje. Dodać sos sojowy i sezam, dobrze wymieszać.

4 porcje

Kaloryczność policzyłam dla generycznych, kupowanych zamrożonych amerykańskich wegańskich nuggetsów, ponieważ w bazie, z której korzystam, nie ma tekstury sojowej.

Zestaw japoński - kaloryczność

 

3 thoughts on “Vegan Lunch Box: Japonia (nuggetsy z ryżem i marchewką)

    • To jest sos sojowy – czasami takie rybki-pojemniczki sprzedawane są w sklepach w rodzjau „Kuchnie świata” albo dołączane do zestawów sushi. Ja swoją kupiłam już dawno temu chyba za 50 groszy. Wbrew pozorom łatwo się myje i uzupełnia sosem sojowym.

      Odpowiedz

Skomentuj

