Słoneczna niedziela: Erdäpfelgulasch –austriacki gulasz ziemniaczany

Słoneczna niedzielaJasna sprawa za oknem wcale nie jest słonecznie. Jest zupełnie nie-słonecznie, ale jakoś ten cykl trzeba było nazwać. I na taką nie-słoneczną pogodę znalazłam idealny przepis prosto z austriackiej książki Österreich vegetarisch” Katharin Seiser i Meinrada Neunkirchnera . Jak sama nazwa wskazuje książka jest o kuchni austriackiej i wegetariańskiej. Książka jest przepięknie wydana (na niemieckim amazonie można trochę podejrzeć, w tym przytaczany przeze mnie przepis) a wspomniany przepis to gulasz ziemniaczany – bardzo prosty do wykonania, przygotowywany z łatwo dostępnych składników (jogurt lub śmietanka są opcjonalne, bez nich można wszystkie składniki kupić w pobliskim dyskoncie), wymagający długiego gotowania i ze złożonym smakiem wprost idealnym na pochmurne, deszczowe i chłodne dni (przed)wiośnia.

erdeapfelgulash01Erdäpfelgulasch

W samym przepisie zmniejszyłam ilość oleju z 5 Łyżek na 1 Łyżkę (użyłam oleju rzepakowego tłoczonego na zimno), użyłam 2 czerwonych i 2 żółtych cebul, które razem ważyły 500 g, zamiast octu z białego wina użyłam octu z czerwonego wina, zmniejszyłam ilość soli o połowę oraz dodałam 3 szklanki wody (w przepisie ilość wody nie jest sprecyzowana).

1 Łyżka oleju roślinnego o łagodnym smaku

500 gramów cebuli, obranej i drobno pokrojonej

3 ząbki czosnku, posiekane

½ łyżeczki mielonego kminku

½ łyżeczki suszonego majeranku

2 łyżeczki słodkiej papryki1

1 ½ łyżeczki soli

1 łyżeczka octu winnego

1 łyżeczka przecieru pomidorowego

500 gramów obranych ziemniaków i pokrojonych na spore kawałki

3 szklanki wody

Jogurt sojowy lub śmietanka sojowa do podawania

Na dużej patelni lub w garnku rozgrzać olej, wrzucić cebulę i smażyć na małym ogniu 20 minut często mieszając.

Dodać czosnek i przyprawy, dobrze wymieszać. Dodać ocet winny, ½ szklankę wody i przecier pomidorowy, smażyć kolejne 10 minut.

Dodać ziemniaki i 2 ½ szklanki wody (albo tyle, by ziemniaki były przykryte). Przykryć i gotować 40 minut.

4 porcjeerdeapfelgulash02

Kaloryczność podana bez śmietanki lub jogurtu roślinnego.

erdeapfelgulasnd

5 thoughts on “Słoneczna niedziela: Erdäpfelgulasch –austriacki gulasz ziemniaczany

    • Przefajowo! Gdyby tego dnia nie było maratonu to bym chciała na Vegan Lunch przyjechać! A tak będę w Poznaniu weekend wcześniej, szkoda :( Podjeść pyry z Poznaniu to moje marzenie :D

      Odpowiedz

Skomentuj

