Zupa z zielonego groszku

W zeszłym tygodniu zamieściłam recenzję książki „PETA’s Vegan College Cookbook”, w tym tygodniu pora na przedstawienie efektu zmierzenia się z zamieszczonymi w niej przepisami.

Na pierwszy ogień poszła zupa z zielonego groszku (Peace Raally Pea Soup, s. 126, przepis dostępny także w Internecie). Dokonałam dwóch zasadniczych (?) zmian – nie przygotowałam jej w mikrofali tylko garnku a zamiast kwaśnej wegan-śmietanki dodałam jogurt sojowy (naturalny, nie słodzony!). W oryginalnej wersji groszek gotuje się z wodą (taka ilość by go przykryła) w mikrofali przez 1 minutę a następnie miksuje z dodatkiem 1 szklanki bulionu. Zupa jest dość smaczna, wiadomo – szału nie ma, ale całość gotowa jest w mniej niż 10 minut a zupa ma wspaniały kolor.

Zupa z zielonego groszku

  • 1 opakowanie mrożonego groszku (ok 400 gramów)
  • 2 szklanki bulionu warzywnego
  • szczypta soli
  • szczypta pieprzu
  • szczypta cukru
  • ¼ szklanki kwaśnego śmietanki roślinnej (jogurtu sojowego)

Groszek zalać bulionem w garnku i doprowadzić do wrzenia. Gotować około 3 minut. Dodać przyprawy i całość zmiksować na gładką masę.

Podawać z „mazem” soj-jogurtu lub śmietanki.

2 porcje

Zupa z zielonego groszku - kaloryczność

2 thoughts on “Zupa z zielonego groszku

  1. Zielono mi! Uwielbiam zielony groszek pod każdą postacią, a dzisiaj rano przeglądając Twojego bloga naszła mnie ochota na coś toksycznie zielonego. Lekko modyfikując przepis zamieszczony u Ciebie dodałam cebulę pokrojoną na piórka, która chwilę smażyłam z odrobiną oliwy, a samą zupę podałam z groszkiem ptysiowym. Pychota!

    Odpowiedz

Skomentuj

